Aktualni događaji | 02/12/21

Izložba fotografija "OSTAVŠTINA VIKTORA AXMANNA" Damira Rajlea

02/12/21 - 31/12/21 20:30

U četvrtak, 2.12. s početkom u 20.30 sati, u sklopu službene proslave Dana grada Osijeka, u Kulturnom centru Osijek bit će otvorena izložba fotografija Damira Rajlea pod nazivom „Ostavština Viktora Axmanna“

O Viktoru Axmannu i njegovom doprinosu cjelokupnoj arhitekturi te današnjem izgledu i (urbanom) identitetu Osijeka govore njegova djela, a Dan grada upravo je prava prilika da se ovom zaslužnom građaninu Osijeka oda posebna čast.

S tom namjerom, Njemačka zajednica u Hrvatskoj, sa sjedištem u Osijeku, u suradnji s Kulturnim centrom Osijek poziva Vas na izložbu fotografija Damira Rajlea „ostavština Viktora Axmanna“ koja prikazuje arhitektonsku baštinu jednog od najvećih secesijskih graditelja naših krajeva – Viktora Axmanna.

Otvorenje izložbe bit će upriličeno u Kulturnom Centru Osijekčetvrtak, 2. prosinca 2021. s početkom u 20:30 sati. Na izložbi će uz autora Damira Rajlea govoriti povjesničar umjetnosti Grgur Marko Ivanković i predsjednik Njemačke zajednice u Hrvatskoj i predsjednik Gradskog vijeća Grada Osijeka Vladimir Ham.

Ulaz na izložbu je SLOBODAN, uz predočenje važeće COVID potvrde na ulazu, a izložbu možete posjetiti svaki dan od pon-sub od 10:00-20:00 sati u foajeu Kulturnog centra Osijek. Izložba će trajati do kraja prosinca.

 

O IZLOŽBI

Izložba fotografija Damira Rajlea prezentira nam dio secesijskog opusa osječkog arhitekta, Osječanina, Viktora Axmanna. Rajle se osim fotografiranja pročelja uspio probiti i u unutrašnjost pojedinih veža, stubišta i stanova, te snimio njihovu današnjost. Također i poglede iz tih kuća koji opet, često, završavaju na zgradama koje su Axmannovo djelo. Osim osječkih Axmannovih kuća autor je potegnuo i do Orahovice gdje je fotografirao specifično urbanistički pozicioniran hotel Spitzer iz 1906. godine, te u Đakovo gdje se odlučio za secesijsku kuću Reichsmann iz 1916. godine čije je secesijsko pročelje u socijalizmu grubo narušeno probijanjem zidova i proširivanjem izloga. Među osječkim motivima vidimo secesijsku dvokatnu uglovnicu Čačinović iz 1908., dvokatnicu Balogh iz 1912., Kino Urania iz 1912., te kuću Vranešević iz 1918. godine. Rajle nam za kraj predstavlja i kuću koju je arhitekt Axmann 1920. nadogradio u katnicu za stanovanje svoje obitelji i za svoju graditeljsku tvrtku koju je između dva svjetska rata vodio u suradnji s dvojicom graditelja pod nazivom Aksmanović-Mallin-Rožić. Dobri poznavatelji grada Osijeka neće se začuditi što je u izbor ušlo i nekoliko kadrova historicističkih detalja Sakuntala parka, jer autor njima evocira uspomenu na Axmannovu, nerealiziranu ideju preuređenja Sakuntala parka iz 1910. godine kada je u njemu planirao podizanje, nikad ostvarenog, spomenika biskupu, Osječaninu, Josipu Jurju Strossmayeru, rad znamenitog hrvatskog kipara Rudolfa Valdeca.

Grgur Marko Ivanković